Kako započeti biznis?

Podeli:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Niko ne kaže da ukoliko želite da imate svoj proizvod odmah treba da imate fabriku i proizvodnu liniju.

Niko ne kaže da ukoliko imate neku uslugu, obuku, konsultaciju koju pružate, to treba da odmah kupi desetine ljudi ili klijenata.

Niko ne kaže da vam odmah treba mnogo para da biste započeli nešto svoje.

Niko ne kaže da vam treba nekoliko zaposlenih da biste radili posao.

Ako imate proizvod, dovoljno je da napravite nekoliko primeraka i ponudite i prodate tržištu. Time ćete proveriti da li je to uopšte potrebno nekome, kako radi, kakvi su utisci i šta mora da se unapredi. U skladu sa principom “functional prototype” ili MVP (pisao sam ranije o tome, skrolujte na ranije postove).

Ako imate uslugu, bar sad postoji niz kanala gde to možete da ponudite, da imate korisnike širom sveta, potpuno online. Ali fokus treba da bude da dođete prvo do jednog kupca, pa drugog, pa trećeg…

Kad počinjete “mali” i korak po korak, to ne zahteva mnogo novca. Zahteva vaše vreme i posvećenost, poznavanje ciljne grupe i kako do nje da doprete.

Bitnije pitanje od toga da li imate novca je da li znate digitalni marketing. On će vas odvesti do kupaca i tako ćete doći do novca za dalje ulaganje u posao.

I za to vam ne treba niko. Krenete sami, testirate ideju, proizvod ili uslugu, vežbate se u digitalu, gradite brend, postajete bolji u marketingu i promociji.

Tek kad se stvore uslovi i zaista posao pokaže da ima potrebe – tad razmišljate o zaposlenima.

Ono što sada treba da uradite je samo da krenete, da započnete tu avanturu koja se zove “izgradnja biznisa”!